בחודשים האחרונים, מאז כניסת גוגל ישראל לפעולה בארץ, נראים שינויים ושיפורים בתוכנית הפרסום של גוגל - גוגל אדסנס, שינויים אשר מטרתם הנה להיטיב את השירות למפרסמים בגוגל ובסופו של דבר להעלות את הכנסות גוגל כתוצאה מרווחי פרסום.
קהל המפרסמים בגוגל המקיים פעילות גם בשפה האנגלית ציפה לרבים מהשינויים בתוכנית הפרסום של גוגל, וזאת מתוך היכרות עם היכולות המשופרות של גוגל אדוורדס בשפה האנגלית המאפשרות פילוח מדוייק יותר והגעה ממוקדת יותר לקהל הלקוחות.
אחד מהשינויים המשמעותיים ביותר לאפשרויות הפילוח הניתנות למפרסמים הנו הפעלת תוכנית גוגל אדסנס באופן מלא בשפה העברית. לאלו מהקוראים אשר אינם מכירים את הטרמינולוגיה - הכוונה היא לרשת התוכן של גוגל, כלומר - לאתרי תוכן המצגיגים בהם פרסומות גוגל תלויות הקשר.
פיתוח זה, אשר נמצא כעת בשלבים מתקדמים עדיין אינו מאפשר לאתרים באופן רשמי להציג פרסומות תלויות הקשר בשפה העברית, אלא רק פרסומות תלויות חיפוש - למחפשים באותם אתרים באמצעות מנגנון החיפוש שלש גוגל.
עם זאת, המצב הקיים הוא כי אתרים רבים וטובים בשפה העברית מציגים פרסומות גוגל אדסנס, וישנה אפשרות מיקוד חלקית כלפי אותם אתרים.
כאשר אנו מפרסמים קמפיין בגוגל, ומעוניינים שהקמפיין יופיע גם ברשת התוכן של גוגל, ישנן שתי אפשרויות לביצוע המהלך: פרסום כללי ברשת התוכן, או פרסום ממוקד אתרים מסויימים ברשת התוכן.
מפרסמים אשר אינם מכירים את רזי ההפעלה של תוכנית הפרסום בגוגל בוחרים פעמים רבות כי מודעותיהם יופיעו ברשת התוכן - אפשרות אשר אינה מתייחסת לאתרים ספציפיים, ואינה מאפשרת למפרסם לקבל מידע מדוייק אודות היכן הופיעו המודעות שלו ומהיכן הגיעו הכניסות לאתרו.
למעוניינים בפרסום יותר ממוקד ומפולח, ובמידע סטטיסטי מדוייק אודות האתרים אשר מציגים את מודעותיהם ברשת התוכן ישנה אפשרות נוספת ואינטיליגנטית יותר לפרסום, וזאת במצעות הקמת קמפיין ממוקד אתרים (site targeted).
בהקמתו של קמפיין ממוקד אתרים ניתן לבחור את האתרים בהם יפורסמו המודעות אם מתוך רשימת קטגוריות או בהקלדה ידנית, ולבחור אתרים נוספים אותם מציע גוגל באותו עולם תוכן. כאמור, האלגוריתם לבחירה עדיין אינו מושלם - החלוקה לקטגוריות לא תמיד נכונה, וישנם אתרים שקשה לאתר או לכלול בקמפיין, אולם היתרון הגדול בשימוש במאפיין זה הוא כי בהמשך הדרך המפרסם מקבל מידע סטטיסטי מפורט לפי אתרים מפנים.
קמפיין ממוקד אתרים ניתן להקים מתוך קמפיין אדוורדס קיים, או מתוך גלישה באתר אשר בפרסום בו אתה מעוניין, והקלקה על הקישור "פרסם באר זה" אשר מתחת למודעות גוגל באתר.
קהל המפרסמים בגוגל המקיים פעילות גם בשפה האנגלית ציפה לרבים מהשינויים בתוכנית הפרסום של גוגל, וזאת מתוך היכרות עם היכולות המשופרות של גוגל אדוורדס בשפה האנגלית המאפשרות פילוח מדוייק יותר והגעה ממוקדת יותר לקהל הלקוחות.
אחד מהשינויים המשמעותיים ביותר לאפשרויות הפילוח הניתנות למפרסמים הנו הפעלת תוכנית גוגל אדסנס באופן מלא בשפה העברית. לאלו מהקוראים אשר אינם מכירים את הטרמינולוגיה - הכוונה היא לרשת התוכן של גוגל, כלומר - לאתרי תוכן המצגיגים בהם פרסומות גוגל תלויות הקשר.
פיתוח זה, אשר נמצא כעת בשלבים מתקדמים עדיין אינו מאפשר לאתרים באופן רשמי להציג פרסומות תלויות הקשר בשפה העברית, אלא רק פרסומות תלויות חיפוש - למחפשים באותם אתרים באמצעות מנגנון החיפוש שלש גוגל.
עם זאת, המצב הקיים הוא כי אתרים רבים וטובים בשפה העברית מציגים פרסומות גוגל אדסנס, וישנה אפשרות מיקוד חלקית כלפי אותם אתרים.
כאשר אנו מפרסמים קמפיין בגוגל, ומעוניינים שהקמפיין יופיע גם ברשת התוכן של גוגל, ישנן שתי אפשרויות לביצוע המהלך: פרסום כללי ברשת התוכן, או פרסום ממוקד אתרים מסויימים ברשת התוכן.
מפרסמים אשר אינם מכירים את רזי ההפעלה של תוכנית הפרסום בגוגל בוחרים פעמים רבות כי מודעותיהם יופיעו ברשת התוכן - אפשרות אשר אינה מתייחסת לאתרים ספציפיים, ואינה מאפשרת למפרסם לקבל מידע מדוייק אודות היכן הופיעו המודעות שלו ומהיכן הגיעו הכניסות לאתרו.
למעוניינים בפרסום יותר ממוקד ומפולח, ובמידע סטטיסטי מדוייק אודות האתרים אשר מציגים את מודעותיהם ברשת התוכן ישנה אפשרות נוספת ואינטיליגנטית יותר לפרסום, וזאת במצעות הקמת קמפיין ממוקד אתרים (site targeted).
בהקמתו של קמפיין ממוקד אתרים ניתן לבחור את האתרים בהם יפורסמו המודעות אם מתוך רשימת קטגוריות או בהקלדה ידנית, ולבחור אתרים נוספים אותם מציע גוגל באותו עולם תוכן. כאמור, האלגוריתם לבחירה עדיין אינו מושלם - החלוקה לקטגוריות לא תמיד נכונה, וישנם אתרים שקשה לאתר או לכלול בקמפיין, אולם היתרון הגדול בשימוש במאפיין זה הוא כי בהמשך הדרך המפרסם מקבל מידע סטטיסטי מפורט לפי אתרים מפנים.
קמפיין ממוקד אתרים ניתן להקים מתוך קמפיין אדוורדס קיים, או מתוך גלישה באתר אשר בפרסום בו אתה מעוניין, והקלקה על הקישור "פרסם באר זה" אשר מתחת למודעות גוגל באתר.
מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס - שיווק באינטרנט, מפעילת אתר שותפים.נט - תוכנית שותפים.
ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט , אתר תוכן איכותי המציג מודעות גוגל.
ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט , אתר תוכן איכותי המציג מודעות גוגל.